يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۹۱۶
تاریخ انتشار : ۰۹ : ۱۶ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه؛ سینما و تئاتر در روزهای اخیر هم اخبار مهمی داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

ماجرای رد کردن پیشنهاد مارتین اسکورسیزی

«آنجلینا جولی» اخیرا در یک مصاحبه از ماجرای رد کردن بازی در فیلم «هوانورد» ساخته «مارتین اسکورسیزی» پرده برداشت.

اخبار کوتاه از سینما و تئاتر | از حضور فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی تا خبر‌هایی از آنجلینا جولی و تام کروز!

 به نقل از ورایتی، «آنجلینا جولی»، تجربه همکاری با «هروی واینستاین» تهیه کننده  هالیوودی را در سال ۱۹۹۸ در فیلم «بازی با قلب» را تجربه بد توصیف کرد و گفت: دلیل عدم پذیرش بازی در فیلم «هوانورد» ساخته «مارتین اسکورسیزی» نیز حضور  «واینستاین» به عنوان تهیه کننده در این فیلم بوده است.

او همچنین فاش کرد که برایش سخت بوده که همسر سابقش «برد پیت» نیز در چند فیلم با  «هاروی واینستاین» ( تهیه کننده بد نام هالیوودی ) همکاری می کرده است. جدایی  «آنجلینا جولی» و «برد پیت» در سال ۲۰۱۹ نهایی شد اما دعوای حقوقی این دو ستاره هالیوودی برای در اختیار گرفتن حضانت فرزندان همچنان ادامه دارد.

ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که اولین بار توسط هفته‌نامه نیویورکر فاش شد، آغاز جنبش‌ Metoo# در هالیوود را موجب شد که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده جنسی از زنان در سینمای هالیوود است.

اخبار کوتاه از سینما و تئاتر | از حضور فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی تا خبر‌هایی از آنجلینا جولی و تام کروز!

«واینستین» در ابتدا یکی از بنیانگذاران کمپانی «میرامکس» بود که ساخت فیلم‌های موفق و مستقلی چون «داستان عامه پسند» را در کارنامه داشت و سپس به همراه برادرش «باب» در سال ۲۰۰۵ کمپانی فیلمسازی «واینستاین» را راه‌اندازی کردند.

«ماموریت غیر ممکن ۷» با تاخیر اکران می شود

 بر طبق اعلام کمپانی پارامونت «ماموریت غیر ممکن ۷» به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر مک کوری، اکران جهانی خود را از تاریخ ۳۰ سپتامبر برابر با ۸ مهرماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد. «ماموریت غیر ممکن ۷» پیش از این قرار بود از تاریخ ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ برابر با ۱ مردادماه اکران شود. فیلم‌برداری «مأموریت غیر ممکن ۷» با وقفه‌های پی‌درپی ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا روبه‌رو بود.

تام کروز، ربکا فرگوسن، هایلی اتول، اسای مورالس، پام کلمنتیئف، شیا ویگهام، سایمون پگ، هنری چرنی، ونسا کربی، وینگ ریمز، کری الویس، ایندیرا وارما، راب دلینی، چارلز پارنل و مارک گیتیس، از جمله بازیگرانی هستند که در قسمت هفتم فیلم «ماموریت غیرممکن» هنرنمایی می‌کنند.

اخبار کوتاه از سینما و تئاتر | از حضور فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی تا خبر‌هایی از آنجلینا جولی و تام کروز!

تام کروز برای صحنه‌های اکشن فیلم‌هایی که در آن‌ها نقش‌آفرینی می‌کند، هرگز سراغ بدلکار نمی‌رود و خودش تمامی فعالیت‌های اکشن فیلم‌هایش را اجرا می‌کند. کروز بخش اعظمی از محبوبیت خود را مدیون انجام بدلکاری صحنه‌های اکشن فیلم‌هایش است و در این فیلم نیز تمامی صحنه‌های اکشن را خودش به تنهایی انجام داده است.

اکرانی فیلمی با بازی زنده یاد « جمشید مشایخی » در جشنواره فیلم بین‌المللی پارانا (Parana) 

فیلم سینمایی ایرانی «اینجا هم باران می‌بارد» با بازی زنده یاد جمشید مشایخی برای رقابت در جشنواره فیلم بین‌المللی پارانا (Parana) پذیرفته شد.

، فیلم سینمایی «اینجا هم باران می‌بارد» به کارگردانی نادر طریقت، تهیه کنندگی محمد متوسلانی و نویسندگی هستی طریقت است.

این اثر روایت یک خانواده ۴ نفره است که رنج ها و سختی های شدیدی را متحمل می شوند و برای مقابله با چالش های روزمره و رویدادهای غیر منتظره ای که زندگی آنها را تهدید می کند در حال تلاش هستند. تنها نگرانی مادر خانواده این است که خواسته های پسر نیمه نابینای خود را برآورده کند. به نتیجه می رسد و این باعث می شود که خانواده ماجراهای غیرمنتظره ای را پشت سر بگذارند.

اخبار کوتاه از سینما و تئاتر | از حضور فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی تا خبر‌هایی از آنجلینا جولی و تام کروز!

جشنواره فیلم Parana یک جشنواره عمومی و بدون محدودیت موضوعی است. چهارمین دوره این رویداد رقابتی در تاریخ ۳ تا ۱۰ سپتامبر در شهر پارانا آرژانتین برگزار م‌یشود.

 خبر بد آقای استنلی توچی برای علاقه مندانش 

استنلی توچی بازیگر و کارگردان آمریکایی، در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرده که سه سال پیش به سرطان مبتلا شده اما توانسته آن را پشت سر بگذارد و بهبود پیدا کند.

این بازیگر گفت: پزشکان در آن زمان یک تومور بزرگ را روی زبان من پیدا کردند. این تومور به اندازه‌ای بزرگ بود که امکان جراحی وجود نداشت. به همین دلیل آن‌ها از پرتوافشانی‌های قوی و شیمی درمانی استفاده کردند. به خودم قول داده بودم که چنین درمانی را استفاده نکنم؛ چرا که رنج‌های همسر سابقم را در هنگام درمان بیماری سرطان دیده بودم. (همسر توچی بر اثر این بیماری در سال ۲۰۰۹ و در ۴۷ سالگی درگذشت)

اخبار کوتاه از سینما و تئاتر | از حضور فیلم‌های ایرانی در فستیوال‌های خارجی تا خبر‌هایی از آنجلینا جولی و تام کروز!

توچی در ادامه صحبت هایش اشاره کرد که اکنون این بیماری را پشت سر گذشته و بعید به نظر می‌رسد که سرطان او عود کند. توچی در مورد بیماری اش گفت: سرطان باعث می‌شود که در یک زمان هم احساس ترس بیشتری داشته باشید و هم کمتر بترسید. احساس می‌کنم از زمانی که به این بیماری مبتلا شده ام، پیرتر شده ام هنوز هم می‌خواهم پیش بروم و کارهایم را انجام دهم.

نمایش "دارائیت AنامساویA "درتماشاخانه "سپند" به روی صحنه می رود

نمایش-کروگرافی "دارائیت AنامساویA " به کارگردانی بهناز متولی باشی نائینی و نویسندگی و کروگرافی سعید خزاعی کیان از فردا دوشنبه 15 شهریور ماه تا یکم مهر ماه 1400 در تماشاخانه سپند به روی صحنه خواهد رفت.


علاقمندان می توانند این نمایش را از ساعت 19 در تماشاخانه سپند واقع درمیدان ولی عصر،خیابان کریم خان زند،خیابان آبان(عضدی)خیابان سپند پلاک 69 مشاهده نمایند.

جلسه نمایشنامه خوانی "جیجک علیشاه"

جلسه نمایشنامه خوانی نمایش تاریخی_ کمدی جیجک علیشاه(اوضاع دربار قاجار) به همراه رونمایی از کتاب پژوهشی " ذبیح بهروز و جیجک علیشاه" نوشته رحمت امینی برگزار می شود.
نمایشنامه " جیک علیشاه" از جمله آثار تاریخی ادبیات نمایشی ایران و نوشته ذبیح بهروز است که با بازنویسی رحمت امینی منتشر شده است.این نمایشنامه روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه راس ساعت ۱۸ در باغ فلسفه به نشانی خیابان نوفل لوشاتو، بعد از تقاطع اراکلیان، نرسیده به خیابان ولیعصر، کاشی ۸۷ برگزار می شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئول کمیته رتبه‌بندی مرشدان فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در گفتگو با دیباچه:

ورزش زورخانه ای باید به المپیک راه پیدا کند/ هزاران سال است ورزش باستانی از موسیقی و آوای حماسی بهره می‌برد

۱۷:۵۴  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سرمربی تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران در گفت‌وگو با«دیباچه» مطرح کرد؛

تیم ملی در گروه مرگ قرار دارد/ بازی با تیم‌های اروپایی محک خوبی است

۱۸:۱۷  -  ۲۹ فروردين ۱۴۰۳